Brela

Nu är vi hemma igen efter en fantastisk vecka i Kroatien. ❤ Har varit precis som det ska vara, fyllt av sol, bad, god mat och goda drinkar. Och att sitta och döma folk på stranden och kunna snacka skit om dem i normal samtalston för att de inte kan svenska (efter att man hört dem prata annat språk haha, kan bli farligt det där ändå dock 😉 ).

Blev en del cocktails på stranden 😉
Vattnet där är magiskt
En gång om dagen kom det en liten fruktbåt – såå mysigt! 😀 Några gånger om dagen kom även en majsförsäljare förbi, så sjuukt gott med varma, saltade majskolvar på stranden, mums!
Så vackert med alla berg runtomkring
Palmer ❤

Till skillnad från förra årets resa (där vi bodde i en liiten by med begränsat utbud på restauranger) så åt vi på olika restauranger varje dag. Allting var supergott förutom första kvällen när vi panikåt på en restaurang på hotellet innan de stängde (var framme sent).

Har fått varsin massage, Tommys första någonsin (av en snygg ryss 😉 ). Jag har bara gjort det en gång förut, i Thailand. Tycker ofta det är alldeles för dyrt, sen är jag inte helt bekväm med att en främling tar på ens halvnakna kropp. För ryggen och musklerna var det jätteskönt, men jag hade ju massa problem med aktiva triggerpunkter och hon kom åt alla, vilket resulterade i en sprängande huvudvärk hela massagen. Men sen när det släppte försvann den och har inte kommit tillbaka än, peppar peppar.

Vi tog en vända på frukostbuffén första morgonen och det kändes för kaosigt (bara en kaffemaskin, massa extra köer för att personalen la upp all mat som försiktighetsåtgärd) så beställde roomservice-frukost resten av veckan. Så mysig start på dagen, synd bara att ingen av oss är någon stor frukostätare men lite fick man i sig 🙂
Bergsrestaurangen Gallinac

Sen hyrde vi SUP board vid ett tillfälle, så härligt att vara mitt ute på vattnet. Och har snorklat massor. Besökt en restaurang uppe i bergen med otrolig utsikt över solnedgången. Annars har vi bara tagit det lugnt och vilat upp oss. Hade massa stress kvar i kroppen efter det här galna året.

Nu när man varit borta uppskattar man Sverige ännu mer, och har aldrig uppskattat det här landet lika mycket som jag gjort i år. Att vara fri. Nu var Kroatien ganska fritt men vi fick ha munskydd på flyget, bussen och i butiker. Man känner sig så himla instängd, tur att det var vid så få tillfällen.

Livet ❤
Här provar vi en Old Fashioned efter att ha googlat fram att det är 2020 års populäraste drink. Det var den äckligaste drinken vi någonsin har smakat haha, lämnade det mesta… fattade inte att det var en whiskydrink 😛
Blev alldeles för mycket pommes.. dags för en detox!
Hans godaste middag blev på självaste födelsedagen passande nog 🙂 Han hade fått presenter innan vi åkte (kalsonger, badbyxor och OnePlus earbuds) och fick på plats ett presentkort på helkroppsmassage av mig som utnyttjades omgående :))
Solnedgångarna där alltså.
Så mysigt att strosa runt på torget bland alla stånd

Sen störde jag mig på vissa saker, det värsta var nog att folk röker så mycket där. Jag växte upp med mamma som rökte som en skorsten (hon har tack o lov slutat nu) och då var jag van, det störde mig inte. Men nu har jag fått så himla känsliga slemhinnor eller något, jag kan fan inte andas när folk röker även om de är flera meter bort. Så jävla äckligt. Är aldrig med om det här hemma, så skönt.

Men förutom det här med munskydd lite här och där (mest av personal) så kändes allt som vanligt. Kändes inte som att det var mindre folk. Möjligen färre äldre personer, men vet inte om det brukar åka så många äldre dit. Känns som de mer hänger på Mallis och Kanarieöarna haha.

Sista middagen – köttallrik för två (alltid en favorit). Mmmm
Favorit cocktailbaren

Kommer leva på den här resan länge. ❤ Hoppas hoppas hoppas verkligen allting är normalt nästa år. Det kan ju inte bli värre än i år men pallar inte ett sånt här halvdant år i ovisshet igen. Men är så sjukt tacksam att vi faktiskt kom iväg till slut, vågade aldrig tro det. Nu väntar två veckors semester till (tre för Tommys del), ska bli så jävla skönt nu att ha lite semester på hemmaplan nu när vi har varit iväg.

2 reaktioner till “Brela

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )